Teman-temanku

Google+ Followers

Thursday, June 16, 2011

Kartunis Hina Islam!

Malas ambo nak ulas banyak-banyak kartun kat atas nih. Kalau korang nak baca lebih lanjut, boleh klik sini: http://www.malaysiakini.com/news/167035

Tapi, apa yang ambo nak tekankan kat sini adalah, takkan la ustaz tu bodoh sangat nak biarkan wanita yang dirogol tak terbela dengan adil. Apa kartunis ni ingat dia hebat sangat ke ilmu agama sampai tak leh nak beza antara kes rogol dan zina? Saksi untuk zina memang la kena 4 orang saksi. Rogol lain pulak ceritanya, ia tertakluk kepada pemerintah untuk membuat analisis dan hukuman walaupun tak cukup saksi. Lain kali, belajar dulu, bukan pakai HENTAM saja..

Tak syak lagi kartunis ni nak fokus pada isu 'Anwar-video porno' yang heboh seluruh negara ni. Tapi, masalahnya, cara dia nak ulas isu ni macam tak pakai akal, ilut emosi je. Kononnya seni dan kreativiti ni berjiwa bebas ek? Pigi da... Lain kali kaji dulu, jangan syok sendiri.

Yang ambo heran tuh, boleh pulak penerbit Utusan membiarkan lulus je kartun ni. Diorang ni terlepas pandang ke hapa? Ke memang sengaja takde sensitiviti dah? Heran, heran..

Well, selamat mengkoreksi la ek..

No comments:

Post a Comment

There was an error in this gadget

Follow by Email